Tuesday 30 July 2019

KEBAIKAN ISILA MERAWAT SLIP DISK


Apa Itu Slip Disk??

Slip Disk merupakan sakit pada tulang belakang yang melibatkan pengalihan Nucleus Pulposes dari lokasi normal yang duduk dipertengahan disk. Dimana keadaan ini melibatkan bahagian disk @ kusyen pelapik tulang belakang telah beralih tempat.

Slip Disk pada bahagian tulang belakang mungkin berpunca dari proses penuaan pada disk tulang belakang. Pada amnya terjadi selepas bersin, batuk kuat, mencangkung dalam masa yang lama, atau mengangkat barang dari lantai terutamanya barang yang berat.

Slip Disk juga boleh berlaku disebabkan oleh berlakunya perubahan kepada disk, kecederaan otot, postur badan tidak betul, patah tulang belakang serta kelemahan otot stabiliti.

Beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk proses pencegahan Slip Disk :-
👉Pastikan postur semasa baring, berjalan, duduk, dan berdiri dengan betul.
👉Rehabilitasi
👉Lumbar Stabilization Exercises
👉Penjagaan Pemakanan



Kebaikan ISILA Merawat Slip Disk

Bagi yang mengalami Slip Disk, digalakkan untuk mengamalkan pemakanan yang membekalkan nutrien dengan betul pada tubuh. Masukkan lebih banyak sayuran dan buahan dalam diet harian anda, amalkan bijirin dan daging tanpa lemak, amalkan bone broth, banyakkan makanan anti-radang, kekalkan hidrat, dan pengambilan suplemen yang bersesuaian.

Dengan mengamalkan Isila Penawar Sendi, ia dapat membantu merawat masalah Slip Disk kerana Isila mengandungi Collagen Type II Nano yang bertindak untuk memperbaiki sendi yang rosak dan meningkatkan kebolehlenturan sendi. Isila juga mengandungi strawberry dan campuran berry yang berfungsi untuk menguatkan dan menganjalkan sendi serta menyokong proses pemulihan kerosakan sendi.


Testimoni Pengguna Isila yang mengalami Slip Disk

(En. Halim menderita Slip Disk selamat 7 tahun. Sukar berjalan serta sentiasa sakit-sakit. Selepas 3 hari hilang. Kembali berjalan seperti normal)


JOM WHATSAPP TEAM KAMI !!!

01159754102

sumber : www.myhealth.gov.my

"Produk ini bukan lah sebagai penyembuh yang kekal, tapi salah satu alternatif tambahan yang boleh membantu mengurangkan masalah Sakit lutut anda dan sendi yang sihat dibantu juga dari pola pemakanan yang sihat,semoga memberi manfaat.


ARTHRITIS

Apa itu Arthritis ? Arthritis adalah penyakit bersifat kronik   berlaku seumur hidup dan biasanya menyerang lelaki dan wanita yang ...